dimarts, 6 de juny del 2017

Μάνα μου Ελλάς





No tinc casa a on tornar
Ni llit per dormir
No tinc carrer ni barri amb veïns
per passejar-hi un Primer de Maig.

Les grandioses paraules, mentideres,
Que em vas dir amb la teva primera llet.
 Però ara que les serps s’han desvetllat
Et poses les teves joies antigues
I no vesses mai una llàgrima, Grècia, marona meva,
quan vens els teus fills com a esclaus.

Les grandioses paraules, mentideres,
Que em vas dir amb la teva primera llet.
 Però quan del meu destí jo parlava,
Ja t’havies guarnit amb els teus luxes antics
I em vas portar al basar com un mico gitano,
Grècia, Grècia, mare de la tristor.

Les grandioses paraules, mentideres,
Que em vas dir amb la teva primera llet.
 I ara que els focs de nou s’encenen
Tu mires cap a la teva bellesa antiga
I a les sorres del món, Grècia, marona meva,

Hi duus sempre els mateixos enganys.

Δεν έχω σπίτι πίσω για να `ρθώ
ούτε κρεβάτι για να κοιμηθώ
δεν έχω δρόμο ούτε γειτονιά
να περπατήσω μια Πρωτομαγιά.


Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα.
Μα τώρα που ξυπνήσανε τα φίδια
εσύ φοράς τα αρχαία σου στολίδια
και δε δακρύζεις ποτέ σου μάνα μου Ελλάς
που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς.


Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα.
Μα τότε που στη μοίρα μου μιλούσα
είχες ντυθεί τα αρχαία σου τα λούσα
και στο παζάρι με πήρες γύφτισσα μαϊμού
Ελλάδα Ελλάδα μάνα του καημού.


Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα.
 Μα τώρα που η φωτιά φουντώνει πάλι
εσύ κοιτάς τα αρχαία σου τα κάλλη
και στις αρένες του κόσμου μάνα μου Ελλάς
το ίδιο ψέμα πάντα κουβαλάς.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada