dilluns, 16 d’agost del 2010

PRIMEIRO VOCÊ VAI APRENDER O CERTO...


Un noi d’uns deu anys, negret de barri pobre de São Paulo, va a unes cotxeres d’autobusos de la ciutat, puja a un bus aparcat i parla amb el conductor, qui creu que podria ser el seu pare.

CONDUCTOR: Eu já vi você no meu ônibus. Você anda muito de ônibus, eh, mulato?
MENINO: Eu gosto do ônibus.
C: Eu também. Há gosto pra tudo neste mundo.
M: Por que você sai sempre de segunda?
C: O quê?
M: Para quê existe a primeira si você sai sempre de segunda?
C: A primeira è muito curta... Dá preguiça.
M: Ahhhhhhh.

[...]
Següent escena: El conductor ensenya al nen com portar l’autobús.
C: Pisa lá na embreagem.
M: Aqui?
C: Isso. Força. Ponha agora a primeira.
M: Primeira o segunda?
C: Não.
Primeiro você vai aprender o certo.
Depois você faz como você quiser.

“Primer aprèn a fer el que és correcte; després ja faràs el que voldràs”.

Linha de Passe, pel•lícula de Walter Salles (2008). Més que recomanable.

Tradueixo els diàlegs:

CONDUCTOR: Jo ja t'he vist al meu autobús. Tu vas molt en bus, oi, "mulato"?
NEN: M'agrae el bus.
C: Jo també. Hi ha gustos per a tot en aquest món.
N: Perquè arranques sempre en segona?
C: Què?
N: Per a què existeix la primera, si tu sempre arranques en segona?
C: La primera és molt curta... Fa mandra.
M: Ahhhhhhh.

[...]
C: Treptija l'embragatge.
N: Aquí?
C: Sí. Amb força. Posa-hi ara la primera.
N: Primera o segona?
C: No.
Primer aprendràs a fer el que és correcte.
Després ja faràs com vulguis.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada